افتتاحیه وب سایت رسمی کاسکا

Posted by پیمان زارع 26/02/2015 0 Comment(s)

افتتاحیه!

وب سایت قبلی مان خوب بود. خوب طراحی شده بود. خوب آماده سازی شده بود و داشت کار خودش را می کرد برای مان. اما ...

با اولین مشکلی که مواجه شدیم، خودمان را تنهای تنها دیدیم. تیم طراح و تولیدکننده ی آن وب سایت حسابی پشت مان را خالی کردند و برای برطرف سازی یک مشکل ماهها وعده بازی کردند با ما! ما هم مجبور شدیم دوباره وب سایت مان را بسازیم. اما این دفعه خیال خودمان را بابت خدمات پس از فروش آن راحت کردیم و شرایط مان را به طراح جدید گفتیم و ما بقی ماجرا.

فکر می کنم این یک مشکلی است که همه به نوعی با آن مواجه شده ایم؛ ضعف خدمات پس از فروش در کسب و کار ایران.

اینکه یک محصولی خوب و با کیفیت تولید شود یک روی سکه است و روی دیگر آن خدمات پس از فروش برای آن محصول است. خدمات پس از فروش به ویژه برای بازارهایی که بیشتر محصولات شان وارداتی است، خیلی اهمیت دارد.

مثلاً توی بازار خودمان (سیستم های پخش تصویری خودرو و لوازم آپشن خودرو) هر دو روی سکه مهم هستند. به ویژه اینکه تقریباً تمام محصولات موجود توی این بازار از قبیل دی وی دی های فابریکی خودرو، مانیتورهای پشت سری، آنتن های دیجیتال و ... محصولات کشور چین هستند.

این را هم همه می دانند که در محصولات کشور چین درجه بندی تولیدی متفاوتی وجود دارد و خیلی از کارخانه ها محصولاتی با استانداردهای بسیار بالا و با کیفیت تولید می کنند. اینکه بعضی از بازرگانان ایرانی بازار ایران را با محصولات بی کیفیت چینی پر کرده اند، نه تولیدکنندگان چینی مقصراند و نه مشتری های ایرانی!

ما بهترین محصول با کیفیت را در بازار سیستم های پخش تصویری خودرو که با برند Caska شناخته شده است با برند Pixelplus را به مشتریان ایرانی عرضه می کنیم. شاید همه بگویند که «ما بهترینیم» و بهترین محصولات را ارئه می کنیم اما برای تشخیص بهترین دو راه ساده وجود دارد: 1. بررسی محصول از نظر کیفیت کارکرد و سابقه ی برند در بازار. 2. خدمات پس از فروش برای آن محصول.

ما مجبور شدیم تا به دلیل وضع بد خدمات پس از فروش و نبودن تعهد و مسئولیت برای محصولی که تولید شده است، وب سایت مان را با یک وب سایت دیگر جا به جا کنیم وهزینه های نسبتاً سنگینی را هم متحمل شدیم. خیلی ها را می بینیم که محصولات شان را با محصولات Pixelplus  عوض می کنند!

 

 

Leave a Comment